10 Ağustos 2016 Konuğumuz Emekliler Dayanışma Sendikası Genel Başkanı Mahinur Şahbaz, Konumuz Emekliler ve Gasp Edilen Hakları

Emeğin Gündemi

Programımızın bugünkü konuğu Emekliler Dayanışma Sendikası Genel Başkanı Mahinur Şahbaz'dı. Şahbaz ile sendikalarını, emeklilerin gasp edilen haklarını, Sosyal Güvenlik Reformu'nu ve neden emeklilerin bir sendikaya ihtiyaç duyduğunu konuştuk.

Bu sohbet, emeklileri emek sürecinin dışında kabul eden çarpık anlayışın eleştirisi açısından da oldukça önemliydi.

Emekliler Dayanışma Sendikası, İstanbul Kadıköy'de, Nushet Efendi Sokak Numara 20 Daire 2'de yer alıyor. Sendikaya ulaşmak isteyenler ziyaret edebilecekleri gibi, facebook sayfalarından da iletişime geçebilirler. Ayrıca 0533 634 96 33, 0532 320 41 90 ve 0537 374 08 08 numaralı telefonlardan sendikanın emekçilerine ulaşabilirler.


Yorumlar

  1. Sevgili Mustafa,
    Emekliler için yaklaşımınız, sermayenin bu gün dillendirdiği biçime uygun düşmektedir. Oysa biz "Toplumsal Üretim Biçimleri ve Yaşlılık: Yaşlının Statüsü ve Geleceği" Başlıklı çalışmada tamda buna yönelik görüşlerimizi ortaya koyduk. Anlaşılan, "VIII. Ulusal Yaşlılık Kongresi"'ne sunduğumuz Bildiriyi tam olarak okuyup, inceleyemediniz. Bu bildiri metninin orjinalini size gönderiyorum. İşlerinizde başarılar dilerim...
    Veli GÜNER -İZMİR

    TOPLUMSAL ÜRETİM BİÇİMLERİ VE YAŞLILIK:
    YAŞLININ STATÜSÜ VE GELECEĞİ


    Hasan Sadi DEMİROK1, Veli GÜNER2
    1 Dr., e-posta : hsadidemirok@gmail.com
    2 İşçi, e-posta : veliguner@gmail.com

    ÖZET
    İnsanların tarihsel var oluşları biyolojik ve toplumsal olarak iki biçimde değerlendirilmelidir. Ancak yaşlılık olgusu tüm toplumsal biçimlerde söz konusu iken yaşlılık ve emeklilik arasındaki farklılık tarihsel olarak kapitalist üretim biçimi ile ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla yaşlılık olgusu kapitalist topluma kadar tarihsel olarak bir statü ile değerlendirilirken; kapitalist üretim biçimi ile birlikte insan emek süreciyle kurduğu sermaye ilişkisi bağlamında değerlendirilmelidir. Bu durum yaşlılık ve emeklilik kavramları arasında da bir ayrımı gerekli kılmaktadır.
    Toplumsal konumla ile ilgili ayrımla birlikte biyolojik olarak yaşlı ancak emek süreci içerisinden değerlendirildiğinde emeklilerin maddi koşulları ve geleceğine ilişkin taleplerin daha net değerlendirilmesi gerçekleştirilebilecektir. Bu bağlamda çalışma, ilk olarak yaşlılık ve emeklilik kavramları arasındaki tarihsel ayrımı ortaya koyarak, daha sonra yaşlılık olgusunun tarihsel üretim biçimleri içerisindeki statüsünü inceleyerek kapitalist üretim ilişkilerinin özgün niteliğine bağlı olarak emeklilik kavramını açıklamaktadır. Daha sonra emek gücü ve emek gücünün değerinin belirlenmesinin açıklanması ile emeklilerin sermaye ile kurdukları toplumsal ilişkinin temelleri açıklanmaktadır. Son olarak emeklilerin üretim sürecinin dışında kaldıkları yaşam dönemlerindeki mevcut sisteme alternatif talepler ve öneriler geliştirilmektedir.

    Önemli Not:
    Sistem 4000 kelimeden yukarısını kabul etmediği için metnin tamamını buraya koyamadım. Metnin tamamı için aşağıdaki link'i tıklayarak ulaşabilirsiniz.

    https://www.academia.edu/12600505/TOPLUMSAL_%C3%9CRET%C4%B0M_B%C4%B0%C3%87%C4%B0MLER%C4%B0_VE_YA%C5%9ELILIK_YA%C5%9ELININ_STAT%C3%9CS%C3%9C_VE_GELECE%C4%9E%C4%B0

    YanıtlaSil
  2. Yılmaz Öztürk emekliyim emeklilerin sorunlarının paylaşılması amacı ile birleşin emekliler sayfasını açtım ama kendi sorunlarına bu kadar duyarsız kalan bir toplum ile karşılaşmadım gerek siyasal gerek sosyal alaa da bir yorum yada paylaşım yapmadıklarını gördüm artık bazan bu sayfada bir şey paylaşmıyorum bile

    YanıtlaSil

Yorum Gönder