5 Ekim 2016 Konuğumuz Eğitim Sen'den Hüseyin Özev, Konumuz Açığa Alınan, İhraç Edilen Öğrenim Emekçileri

Emeğin Gündemi

Bugünkü konuğumuz Eğitim Sen 1 No'lu Şube Başkanı Hüseyin Özev'di. Özev ile 15 Temmuz darbe girişimi ve OHAL sonrası öğrenim emekçilerinin karşı karşıya kaldığı ihraç ile açığa alınmaları ve bunun öğrenim hayatına etkilerini konuştuk.

Özev'in verdiği bilgiler çarpıcıydı. Özev, 15 Temmuz darbe girişimi sonrası 28 bin öğretmenin cemaatle ilişkili oldukları gerekçesiyle ihraç edildiğini, bunun ardından da 9.848'i Eğitim Sen üyesi olan 11.301 öğretmenin açığa alındığını belirtti. Açığa alınanların yanı sıra Eğitim Sen üyesi 170 öğretmen ile 42 akademisyen de ihraç edilmiş.

Özev, açığa alınan, ihraç edilen kamu emekçilerinin toplam sayısının 105 bin olduğunu ve bu politikalara karşı mücadele edeceklerini de ifade etti.

Eğitim Sen, açığa alınmalar, ihraçlar ve öğrenim hayatındaki sorunlara karşı 12 Ekim 2016 tarihinde Türkiye'nin 3 farklı ilinden yürüyüş başlatacak ve bu yürüyüşün son adımı olarak da 15 Ekim günü Ankara'ya giriş yaparak Milli Eğitim Bakanlığı önünde bir açıklama yapacak.



Yorumlar